Ugens Portræt – Bente Laursen fra Jean Paul

I dette Ugens Portræt har vi fanget Bente Laursen fra Jean Paul til 5 hurtige spørgsmål. Mød kvinden, der er i mere end 30 år har bragt udenlandsk raffinement til Brandts Passage.

Hvad inspirerer dig?
jean paul
Det gør vores dygtige leverandører, som vi har udvalgt gennem mange år. De passer til vores stil og værdier. Vi går op i god kvalitet, og det er egentlig noget, der har fulgt os; vores kærlighed til god kvalitet. Det er også vældigt meget kunderne, der kommer ind. Der kom en kunde ind med et skønt og lækkert brillestel, hvor han havde tænkt lidt ud af boksen. Det er en forening af kunst og kultur, der ofte er ophavet til vores inspiration.

Hvad er en god arbejdsdag for dig?
Det er de fleste nu, men generelt set dage, hvor vi har nogle af vores faste kunder, og nogle søde nye kunder, og hvor man har glæden ved at vide, at kunden har fundet det helt rigtige. Det gør vi meget ud af. Der er ikke to ens dage, når man er selvstændig, men når man har gjort sit for at kunden har fundet det rette, og man ser dem gå glade ud af døren, så er det en god dag.

Hvad har højdepunktet i din karriere været?
Det var, da vi startede butikken her for over 30 år siden. Det var 1984. Det, at åbne sin egen butik, er en fantastisk oplevelse, med al forarbejdet, opstarten og så at finde sine fødder, når den først er åbnet. Vi var blandt de første her i passagen, og det var stort for os at åbne en butik her. Det har også været dejligt at se området udvikle sig gennem årene.

Hvad er dit yndlings accessorie?
Tørklæder til mænd og hovedbeklædning. Det er to dele af prikken over i’et for mange outfit, og noget vi holder meget af at sælge.

Hvad hitter indenfor modebranchen i øjeblikket?
Vi har allerede været lidt inde over det; hovedbeklædning. Vi har solgt hatte og hovedbeklædning i mange år. Og nu er det virkelig blevet noget der rykker. Det er meget personligt, og det er rigtig sjovt for os at være med til at finde det rigtige til hver enkelt person. Der er meget glæde og positivitet i at sælge hovedbeklædning. Det er prikken over i’et og et finish, som mange outfits ikke får nu om dage, men nu er de på vej tilbage. Og så må vi ikke glemme farven blå. Den er altså det nye sort.